Release notes Tentmoment

Tentmoment

logo Tentmoment

Recente wijzigingen Tentmoment

26 november 2025

Verbeteringen vertaling

Verbetering ter hoogte van de afdruk van de offerte bij het switchen tussen klanten met een verschillende taal.
Na het afdrukken van een offerte in het Frans werd de taal niet correct terug op Nederlands geplaatst indien daarna een Nederlandse offerte werd afgedrukt.

31 oktober 2025

Mogelijkheid om offerteaanvragen door te sturen

De algemene instellingen zijn uitgebreid met een bijkomend tabblad dat toelaat om de volgende zaken op te geven:
  1. Het e-mailadres dat we standaard moeten voorstellen bij het doorsturen van de offerte (1).
  2. Het onderwerp dat we standaard moeten voorstellen bij het doorsturen van de offerte (2).
  3. De begeleidende tekst die standaard moet ingevuld worden boven de gegevens van de offerte (3).
Gelieve deze aan te passen naar jullie noden.


Ter hoogte van de offerteaanvragen is er een bijkomende knop voorzien boven de lijst van de aanvragen.µ


Dit zal automatisch het mailvenster openen met het e-mailadres dat werd opgegeven in de bedrijfsgegevens alsook het onderwerp.
Daaronder kan u dan de begeleidende tekst terugvinden uit de bedrijfsgegevens met daarop volgend de volledige details van de offerteaanvraag.

30 oktober 2025

Integratie Peppol

Initiële integratie van Peppol voor het versturen van facturen en creditnota's via het Peppol-netwerk.

22 oktober 2025

Algemene verbetering rapporten

Er is een algemene verbetering aangebracht ter hoogte van de rapporten.
Soms kon het gebeuren dat bij het uitvoeren van een rapport een leeg venster werd weergegeven, dit zal met een update die in de loop van deze week zal worden vrijgegeven opgelost zijn.

11 oktober 2025

Bijkomende rechten gebruiker 'atelier'

De gebruiker 'atelier' heeft nu het bijkomende recht om ook de module van de plaatsbezoeken te raadplegen.

Indicatie facturatie contracten

Toevoeging van een bijkomende kolom in de lijst van de contracten met een indicatie van het aantal facturen dat gemaakt is voor het betreffende contract.
Indien het aantal groter is of gelijk aan 1, dan kleuren we de cel in het groen zodat het visueel duidelijk is dat er facturen gemaakt zijn voor dit contract.


18 september 2025

Verbetering pop-up hint opbouw

Verbeteringen aan de pop-up hint voor de opbouw specifiek in de weekplanning.
Hier werd consequent door het platform de hint weergegeven van een afbraak die in dezelfde week viel.
Dit is gecorrigeerd en hiervoor is een update online geplaatst.

Vlag afdruk leveringsnota

Doorvoering van een verbetering ter hoogte van de database voor wat betreft de vlag leveringsnota.
Deze vlag is nu verplicht en krijgt ook een standaardwaarde.
De nodige aanpassingen werden doorgevoerd aan de bestaande records om aan de validatie te voldoen.

08 september 2025

Bijkomende optie om subtotalen weer te geven

Bijkomende optie naast het rekenblad om aan te geven of de subtotalen per titel al dan niet moeten worden afgedrukt op de offerte.

Bijkomende optie om eindtotaal weer te geven

Bijkomende optie naast het rekenblad om aan te geven of het eindtotaal al dan niet moet worden opgenomen in de afdruk van de offerte.
Samen met de bovenstaande nieuwe vlag is het nu mogelijk om 4 combinaties van een offerte aan te maken met al dan niet subtotalen en eindtotalen.

01 september 2025

Batch verwijdering artikelen

Het is nu mogelijk om in batch artikelen te verwijderen ter hoogte van het tabblad artikelen in de offertes / contracten.
Dit kan gedaan worden door 1 of meerdere artikelen te selecteren in de lijst door gebruik te maken van de Shift-toets of de Ctrl-toets en daarna de optie verwijderen te selecteren.

Afdruk leveringsnota

De afdruk van de leveringsnota maakt nu gebruik van de artikelen die aanwezig zijn in het rekenblad i.p.v. de artikelen die in gebruik zijn ter hoogte van het tabblad artikelen in offerte / contract.

26 augustus 2025

Overname facturatiegegevens

Verbetering ter hoogte van de overname van de facturatiegegevens indien er geen specifieke facturatiegegevens aanwezig zijn: het huisnummer werd niet overgenomen.

Uitbreiding facturatieadressen klantenfiche

De fiche voor de facturatieadressen in de klantenfiche is uitgebreid met een bijkomend veld voor de indicatie van het btw-regime.

Bijkomend veld voor de indicatie van het btw-regime in de fiche van de facturatieadressen

Dezelfde wijziging is doorgevoerd ter hoogte van de fiche van de klanten zelf.
In navolging van deze aanpassingen zijn de volgende zaken doorgetrokken binnen diverse modules:

  1. De fiche van de facturatieadressen is uitgebreid met een veld huisnummer.
  2. De overname van de gegevens van een facturatieadres is gecorrigeerd in de offertes en de contracten.
  3. De veldlengte voor het adres van de facturatiegegevens in de facturatiemodule en in de offertes en contracten is vergroot naar 100 posities om zeker alles te kunnen bevatten.
  4. Overname van het huisnummer en prefix van het btw-nummer uit de klantenfiche of een facturatieadres.
  5. De selectie van een relatie bij het manueel aanmaken van een factuur is verbeterd voor het correct werken indien er geen specifieke facturatieadressen aanwezig zijn.

21 augustus 2025

Uitbreiding overname gegevens met id Venice

De functie voor het overnemen van de gegevens uit de fiche van de klant ter hoogte van het facturatiegedeelte in een offerte/contract is uitgebreid met de overname van de Id van Venice.
Om dit mogelijk te maken is de fiche van de relatie uitgebreid met een bijkomend veld waar de id van Venice kan opgegeven worden.

19 augustus 2025

Offerteaanvragen

De module van de offerteaanvragen is aangepast naar de definitieve lay-out en functionaliteiten van het platform.
De volgende aanpassingen zijn aangebracht:
  1. De snelkoppelingen bovenaan zijn aangepast naar de definitieve knoppen.
  2. Er zijn 3 bijkomende knoppen voorzien voor het raadplegen van Google Maps, Google Route en de mogelijkheid om de module te sluiten.
  3. De kolommen in de lijst zijn nu sorteerbaar door te klikken op de titel van de kolom om de sortering aan te passen.
  4. De breedte en de volgorde van de kolommen kan nu aangepast worden door deze breder te maken en/of te verslepen naar een andere locatie in de lijst. Het platform zal de breedte en de positie bijhouden per gebruiker en zal dit terugplaatsen bij het terug openen van de module.
Deze aanpassingen zullen in fases worden doorgetrokken naar alle modules binnen het platform.

Uitbreiding fiche offertes/contracten

Er is een uitbreiding toegevoegd aan de fiche van de offertes/contracten met een bijkomende indicatie of er andere facturatiegegevens in gebruik zijn buiten de standaard facturatiegegevens.
Wanneer dit is aangevinkt zal dit in het rood worden weergegeven zodat dit opvalt.

Bijkomende indicatie van 'andere facturatiegegevens'

29 mei 2025

Uitbreiding contracten

Er zijn een aantal uitbreidingen aangebracht voor het beheer van de contracten.
In de fiche van de voorstellen / contracten is het nu mogelijk om een contract te verwijderen alsook het huidig geselecteerde contract te verwijderen uit het voorstel / contract.

Uitbreiding van de contracten met bijkomende snelkoppelingen

Daarnaast is er een uitbreiding aangebracht aan het beheer van de klanten / leveranciers.
Hier is een bijkomend tabblad voorzien met de contacten die gekoppeld zijn aan de klant / leverancier.
Van hieruit is het mogelijk om contacten toe te voegen, te wijzigen of te verwijderen.

Bijkomend tabblad met gekoppelde contacten

14 mei 2025

Service voor het automatisch doorsturen van afgewezen offerteaanvragen

Er is nu een service beschikbaar die automatisch de afgewezen offerteaanvragen met alle informatie die aanwezig is in de offerteaanvragen zal doorsturen naar Digitong voor verdere behandeling.
Na het doorsturen zullen de doorgestuurde offerteaanvragen worden gevlagd zodat deze geen 2 keer worden verstuurd.

Offerteaanvragen

Uitbreiding van de offerte aanvragen met 2 bijkomende velden:
  1. Indicatie of een offerteaanvraag al dan niet interessant is.
  2. Mogelijkheid om de reden op te geven waarom een offerteaanvraag niet interessant is.

Uitbreiding offerteaanvragen met 2 bijkomende velden

18 april 2025

Offertes - wijziging omschrijvingen

Er is een aanpassing aangebracht aan de fiche van de offertes voor het wijzigen van de omschrijvingen voor de bijlagen die aanwezig zijn ter hoogte van de tabbladen, plaatsbezoek en werkorder.

07 april 2025

Opmerkingen werkorder

De volgende aanpassingen zijn aangebracht ter hoogte van de opmerkingen werkorder:
  1. Bij het verwijderen van een bijlage in de lijst vragen we nu niet steeds meer een bevestiging voor het verwijderen.

25 maart 2025

Opvolging offertes

Er is een optie toegevoegd om de reden van het verlies terug te verwijderen in de opvolging van een offerte.
Tot op heden kon het veld niet terug leeg worden gemaakt.
Dit is nu mogelijk gemaakt door de toevoeging van een kruisje binnen het veld zelf.

Snelkoppeling om reden verlies leeg te maken

21 maart 2025

Export Venice

De export naar Venice is aangepast voor de correcte ondersteuning van de code O% (intra-communautaire handelingen).

06 maart 2025

Aanpassing beveiliging offertes / contracten

De beveiliging om simultaan 2 maal of meer een offerte of een contract te openen is aangepast.
Tot op heden was dit niet mogelijk.
Met deze versie is dit wel mogelijk gemaakt, maar enkel voor het raadplegen.

Warning
Simultaan in een offerte / contract
Om te voorkomen dat de gegevens van een andere gebruiker worden overschreven is de werking van het platform nu als volgt ter hoogte van de offertes / contracten:
  1. Eenzelfde offerte / contract kan nu geopend worden door meerdere medewerkers op hetzelfde moment.
  2. De eerste die een wijziging aanbrengt en kiest om op te slaan, wint. Wanneer een andere gebruiker die aanwezig is in dezelfde fiche ook wenst op te slaan zal hij op dat moment een foutmelding krijgen van het platform dat een andere gebruiker de betreffende offerte / contract heeft bijgewerkt. Dit is nodig om te voorkomen dat er gegevens worden overschreven die al werden aangepast waardoor gegevens verloren zouden gaan.

04 maart 2025

Aanpassing export Veldeman

Het export-bestand dat we aanmaken voor Veldeman is uitgebreid met een bijkomende tabel waar we de mogelijke waarden in opnemen voor de reden van weigering voor de opvolging van de offertes.

27 februari 2025

Aanpassing afdruk facturen

Aanpassing van de afdruk van de facturen om een bijkomende 0 af te drukken voor de automatische herkenning van het btw-nummer door Lotus.

29 januari 2025

Export gegevens klant per categorie

Er is een bijkomende export-functionaliteit toegevoegd aan het platform.
Deze is terug te vinden in het menu onder Management -> Exporteren relaties.
Hier kan u een categorie selecteren en aangeven of de categorie moet voorkomen in de offertes en/of de contracten.
U kunt bijkomend een range opgeven van creatiedatums van offertes en contracten.
Bij het uitvoeren krijgt u een Excel-lijst met de info over de relaties die voorkomen in de opgegeven filter van offertes/contracten.

Uitbreiding export functionaliteiten

Facturatiemodule

Aanpassingen aan de facturatiemodule:
  1. Toevoeging van een bijkomende kolom boekjaar.
  2. Aanpassing van de sortering om te sorteren op boekjaar en documentnummer.
  3. Herstart nummering voor het nieuwe boekjaar.
  4. Aanpassing van de template voor de afdruk van de facturen en de creditnota's om het jaartal op te nemen in de weergegeven nummering van het document.

25 januari 2025

Aanpassingen planningsmodule

Activatie van de aangepaste planningsmodule:
  1. In het dashboard werken we nu met 2 blokken van 2 weken voor de weergave van de planning.
  2. De weekweergave is ook aangepast om gebruik te maken van de nieuwe planningsmodule.

21 januari 2025

Aanpassingen weekplanning

De nodige aanpassingen zijn doorgevoerd aan de weekplanning om dezelfde gegevens weer te geven zoals in het dashboard.

Toevoeging bijkomende parameters planning

Toevoeging van de bijkomende parameters voor de planning aan de offertes/contracten.
Nu kunnen het aantal onderaannemers, interne medewerkers en het aantal heftrucks opgegeven worden voor de opbouw en de afbouw van het project.

Bijkomende parameters planning

20 januari 2025

Verlof/afwezigheden

Mogelijkheid om verloven en afwezigheden te registreren ter hoogte van de medewerkers.
Deze worden weergegeven in de planning op het dashboard in het rood.

17 januari 2025

Toevoeging bijkomend basisbestand: redenen van afwezigheid

Toevoeging van een bijkomend basisbestand waar de verschillende redenen van afwezigheid kunnen beheerd worden.
Deze worden gebruikt in het beheer van de verloven en afwezigheden van de medewerkers.

Dashboard

Verbetering bij het klikken op het totaal aantal uren in het dashboard.
Bij het klikken op dit item ging het platform een poging doen om de projectfiche te openen, ook als er geen project was gekoppeld aan het item in de planning.

Functionaliteit 'atelier'

Oplossing van een potentiële foutmelding bij het openen van een projectfiche in de modus 'atelier'.
De reden was een kolom ter hoogte van de artikelen dat we proberen te verbergen, maar dat niet beschikbaar is.

Beheer medewerkers

  1. Optimalisatie van de weergave van het venster voor het beheer van de medewerkers.
  2. Uitbreiding van de functionaliteiten met de mogelijkheid om per medewerker eventuele verlofperiodes of afwezigheden te registreren.

Samenvatting

Het tabblad samenvatting is verwijderd uit de fiche van de offertes/contracten.
Verwijdering van de optie 'Fix stock' in het menu 'Instellingen'.
Deze optie was aanwezig om de initiële artikelen op te zetten tussen de gewone artikelen en de artikelen specifiek voor de uitvoering van de opdrachten.

Uitbreiding basisbestanden

Uitbreiding van de basisbestanden met de mogelijkheid om kleuren te koppelen aan items.
Dit moet toelaten om kleuren toe te kennen aan o.a. functies binnen het platform, dit voor gebruik in de planning.

Uitbreiding kleuren basisbestanden

Detailvenster kleuren basisbestanden