31 mei 2025
Polissen
De volgende aanpassingen werden doorgevoerd aan de lijst van de polissen en de fiche:
- Lijst polissen: stopgezetten polissen worden nu achteraan de lijst weergegeven.
- Verwijdering van het veld verkoopdatum in de fiche van de polis.
- Toevoeging van verschillende validaties op vereiste velden in de polisfiche (verzekeringsnemer, status, maatschappij, type verzekering, ingangsdatum, verzekerden)
30 mei 2025
Aanpassing import routines voor validatie e-mailadressen
De import routines zijn aangepast voor wat betreft de bijwerking van de vlag 'Ongeldig e-mailadres'.
Indien er gewijzigde gegevens aanwezig zijn in de ontvangen data van het contact of het bedrijf zal de vlag 'Ongeldig e-mailadres' worden afgevinkt.
Aanpassing fiche tussenpersonen
De volgende aanpassingen zijn doorgevoerd aan de fiche van de tussenpersonen:
- Veld 'gebruik bedrijfsgegevens' verwijderd.
- Veld 'Teamleader' verwijderd.
- Veld 'Fax' verwijderd.
- We vullen nu de datum van stopzetting automatisch in als de status op stopgezet komt te staan.
- 'Geboorteplaats' en 'Geboortedatum' van de tussenpersoon verwijderd.
Aanpassingen lijst tussenpersonen
- De sortering van de lijst is aangepast om de stopgezetten tussenpersonen naar achter te duwen.
- Verwijdering van het veld status → dubbele weergave.
- Verwijdering van de kolom 'Datum actief'.
- Verwijdering van de kolom bedrijfsnaam.
- Verwijdering van de kolom straat.
- Verwijdering van de kolom nr.
- Verwijdering van de kolom bus.
- Toevoeging van een kolom met de accountmanager.
- Toevoeging van een kolom met de tussenpersoon.
26 mei 2025
Export lijst polissen - verzekerde
Aanpassingen aan de export voor de lijst van de polissen.
De informatie van de verzekerde was niet altijd correct ingevuld in het Excel-bestand.
Export BI
Uitbreiding van de export met een bijkomende kolom voor het aantal premiebetalingen.
23 mei 2025
Manuele betalingen
Verbetering in de verwerking van manuele betalingen van het type 'verification'. Hier resetten we de vlag 'Eerste premie betaald' nu correct.
22 mei 2025
Provincie
Toevoeging van het veld provincie ter hoogte van de bedrijven en ter hoogte van de tussenpersonen.
De automatische matching van de postcodes en locaties werd bijkomend aangepast om automatisch de correcte provincie in te vullen.
Testdossiers
De importprocedure voor de voorstellen en de documenten van Family Care is aangepast om rekening te houden met voorstellen of polissen die staan aangeduid als verwijderd → deze zal hij niet meer opnieuw aanmaken. Hierdoor voorkomen we dat de testdossiers steeds opnieuw worden aangemaakt.
21 mei 2025
Backoffice - export polissen
De export van de polissen in de backoffice is aangepast om bijkomend 'Naam verzekerde' en 'Geboortedatum verzekerde' mee te nemen in de export.
Opgelet: om deze extra gegevens mee te krijgen in het export-bestand moet de gekozen worden om de contactgegevens mee te exporteren wanneer het platform deze vraag stelt.
Portaal - aanpassing export polissen
De export functie ter hoogte van de polissen in het portaal is aangepast.
Tot op heden deden we een simpele export van de zichtbare velden in de lijst.
Nu doet het platform een berekening van de kolommen met inbegrip van de bijkomende kolommen 'Naam verzekerde' en 'Geboortedatum verzekerde'.
Alle statussen worden nu weergegeven met 'Ja' en 'Nee', dit zowel voor het Nederlands als het Frans.
Verwerking voorstellen - Luxemburgse rekeningnummers
Verbetering in de routines voor de verwerking van de voorstellen, de definitieve polissen voor de correcte verwerking van Luxemburgse rekeningnummers.
Polis fiche
De volgende aanpassingen werden aangebracht aan de polis fiche:
- Er werd een titel toegevoegd aan de verzekeringnemer om duidelijk aan te geven waar de verzekeringnemer moet opgegeven worden
- Bij het uitvoeren van een stopzetting wijzigen we nu ook automatisch de status in de polisfiche.
Export BI
Diverse aanpassingen aan de BI-export in functie van de feedback van Maxime betreffende de mapping van de diverse benodigde velden.
20 mei 2025
Bedrijfsvormen
De lijst met de beschikbare bedrijfsvormen is opgeruimd en bevat enkel nog de officieel erkende bedrijfsvormen beschikbaar in België.
Bijkomend werd ter hoogte van de tussenpersonen en ter hoogte van de bedrijven de mogelijkheid verwijderd om zelf omschrijvingen van de bedrijfsvormen te beheren. Dit kan nu enkel nog door een gebruiker administrator rechten via de instellingen van het platform.
Polissen
- Alle polissen of voorstellen waar test in voorkomt als verzekeringnemer en die niet actief staan zijn gemarkeerd in de database als verwijderd om de lijst op te ruimen.
- De vlag fiscaal (checkbox) is verwijderd uit de fiche wegens niet in gebruik.
BI-export
De volgende velden zijn verwijderd uit de export voor BI specifiek voor VItal Care:
- Indexation
- Indexation %
- Additional capital
- Fiscal policy
- Type of fiscality
- Legal status
De volgende velden zijn verwijderd uit de export voor BI specifiek voor Family Care:
Beheer tussenpersonen
De volgende aanpassingen werden aangebracht aan het beheer van de tussenpersonen:
- De benaming 'Commercieel verantwoordelijke' is aangepast naar 'Accountmanager'
- Het venster voor de selectie van het type van tussenpersoon is uitgebreid met een extra veld om de verantwoordelijke tussenpersoon te selecteren indien men kiest om een tussenpersoon van het type 'Agent / bediende' aan te maken.
Lijst tussenpersonen
De weergave van de lijst is aangepast om enkel de makelaars waar de vlag fsma niet ok is in het rood weer te geven en in het vet. Bijkomend werd de weergave van de gestopte tussenpersonen aangepast om enkel te doorstrepen indien stopgezet en niet meer rood te kleuren.
Op deze manier is duidelijk dat rode lijnen makelaars zijn waar het FSMA niet voor in orde is.
Heractivering polis
Aanpassing van de routine voor het heractiveren van een stopgezette polis: we gaan nu correct de reden van annulatie resetten naar geen waarde.
Dit om correcte statistieken te kunnen trekken op de portefeuille.
19 mei 2025
Uitbreiding API voor het binair downloaden van bijlagen
De API is uitgebreid met een bijkomende endpoint die toelaat om de bijlagen van een polis in binaire vorm te downloaden.
Dit maakt dat er aan de kant van de server geen conversie meer moet gebeuren naar base64 wat de belasting van de server een stuk zou moeten verminderen.
Dit heeft aan de kant van de opvragende partij ook het voordeel dat zij geen conversie meer moeten doen van het bestand van base64 naar het originele formaat.
Verwerking online betalingen
De routine voor de verwerking van de incasso batches van Twikey is uitgebreid met de ondersteuning voor de verwerking van bestanden met online betalingen.
In functie van de referentie in het bestand zal het platform detecteren of het om online betalingen gaat of om een incassobatch en deze op de correcte manier inboeken op de polissen.
Commercieel verantwoordelijke
De ganse interne werking van de commercieel verantwoordelijke is aangepast zodat dit nu werkt met interne gebruikers en niet meer met de lijst van de tussenpersonen.
De volgende aanpassingen zijn hiervoor doorgevoerd:
- Er is een bijkomend veld voorzien in de structuur van de tussenpersonen om de accountmanager aan de hand van de interne gebruikers te bewaren.
- Het veld in de fiche van de tussenpersonen is aangepast naar dit nieuwe veld.
- Er is een conversieroutine gemaakt om de mapping te maken tussen de tussenpersonen.
- Het venster met de lijst van de tussenpersonen is aangepast om te werken met de nieuwe lijst van commercieel verantwoordelijken.
- De BI-export is aangepast om te werken met de nieuwe lijst van de verantwoordelijken.
- De lijst en mogelijkheid om te filteren in de lijst van de polissen is aangepast om gebruik te maken van de nieuwe accountmanager.
- De export voor de bonussen is aangepast om gebruik te maken van het nieuwe veld.
Beheer tussenpersonen
De volgende aanpassingen zijn doorgevoerd ter hoogte van de tussenpersonen:
- Indien de tussenpersoon een makelaar is, doen we extra validaties op land, postcode, locatie (verplicht).
- Bij de creatie van een nieuwe tussenpersoon vullen we nu standaard 'België' in als land.
- Bij de creatie van een nieuwe tussenpersoon vragen we nu eerst welk type van tussenpersoon er moet worden aangemaakt (Agent / bediende of makelaar), dit om de nodige validatieregels als te kunnen opzetten.
- Wanneer de status actief is en de tussenpersoon is een makelaar, dan is er een bijkomende validatie die gaat controleren of er een agentnummer aanwezig is (verplicht).
Ontbrekende mandaat referenties
Het overzicht van de ontbrekende mandaat referenties is uitgebreid met de ontbrekende producten.
17 mei 2025
Uitbreiding gebruikers
Er is een uitbreiding aangebracht aan het beheer van de interne gebruikers om aan te geven of een gebruiker al dan niet een accountmanager is.
14 mei 2025
Manuele opstart Family Care import
Verbetering ter hoogte van het manueel opstarten van de Family Care import.
Deze werd niet meer gelanceerd door de verplaatsing van de services op de nieuwe serveromgeving.
Afdruk fiscale fiches
Aanpassing van de afdruk van de fiscale fiches voor de positionering van het adres zodat dit kan verstuurd worden met BPost (in functie van de versturing voor de komende jaren).
07 mei 2025
Er zijn diverse aanpassingen aangebracht aan de contactfiche:
- Het land staat nu als eerste veld boven de rest van de adresgegevens
- Bij het opslaan van het contact doen we een bijkomende controle om eventuele spaties voor en na de postcode en de locatie te verwijderen
- Het land is vanaf heden een verplichte ingave
Import nieuwe postcodelijst
Import van een nieuwe postcodelijst in de 3 omgevingen (Cares - Armona - Vandenbroucke).
06 mei 2025
Verbetering verwerking json data
Diverse verbeteringen aan de verwerking van de json data die we binnenkrijgen.
Zo gaan we steeds de contactinfo overschrijven wat al het geval was, maar nu gaan we ook de eigenaar terug op Marnic plaatsen bij het overschrijven alsook het tijdstip van de laatste wijziging gaan bijwerken op de contactfiche.
Aanpassing stopzetting - testversie
De reden van de stopzetting is nu een vereiste ingave bij het uitvoeren van een stopzetting.
Integratie van de initiële export voor de voeding van het BI-tool.
05 mei 2025
De zoekfunctie ter hoogte van de contacten en de bedrijven is uitgebreid om ook te zoeken op het interne systeemnummer.
Dit zou moeten toelaten aan Maxime om gemakkelijk matches te kunnen terugvinden aan de hand van de aangeleverde lijst.
Automatische aanmaak ontbrekende maanden (service)
Volledige herwerking van de routine die instaat voor de aanmaak van de ontbrekende maanden.
Hier zijn nog verschillende verbeteringen aangebracht aan de code van PPW vooral voor wat betreft het transactiebeheer.
Import indexaties
Uitvoering van een aantal verbeteringen aan de import module voor de indexaties:
- Betere foutafhandeling indien de bedragen worden doorgegeven als tekst.
- Verwerking van de verschillende tabbladen, tot op heden deden we enkel een verwerking van het eerste tabblad.
- Bijkomende controle om na te zien via code of er al dan niet meerdere tabbladen aanwezig zijn in het Excel-bestand.
29 april 2025
Import Familiale
Diverse verbeteringen aan de import van de voorstellen en de documenten voor Familiale.
Er is o.a. een verbetering aangebracht aan de notificaties die verstuurd worden alsook het registreren van dubbels in de wachtlijst.
Ook is er een verbetering aangebracht ter hoogte van de mapping naam en voornaam van de verzekeringnemer.
Weergave intern nummer verzekeringnemer
Om de mapping van de verzekeringnemer mogelijk te maken tussen de lijst van de contacten en de polissen geven we nu tijdelijk het interne nummer van de verzekeringnemer weer naast de naam tot de lijst is opgeruimd.
Dit geven we weer ter hoogte van de volgende locaties:
- Lijst contacten
- Lijst bedrijven
- Lijst polissen
- Selectie contact
- Selectie bedrijf
- Lijst verzekerden binnen de polis
Er is een bijkomende controle toegevoegd ter hoogte van de lijst van de contacten en de bedrijven waarbij het platform een controle gaat uitvoeren of het betreffende contact of bedrijf niet is opgenomen in een polis. Indien dit wel het geval is zal het platform niet toelaten om het betreffende contact of bedrijf te verwijderen.
24 april 2025
Testomgeving - manuele boekingen
Toevoeging van een bijkomende vlag aan de manuele boekingen om aan te geven of de manuele boeking is goedgekeurd.
Iedere medewerker kan manuele boekingen inboeken, maar deze moeten goedgekeurd worden.
Manuele boekingen kunnen enkel worden goedgekeurd door een gebruiker met admin rechten.
Indien een gebruiker admin rechten heeft, zal hij in het journaal van de commissie een bijkomend icoon zien om de manuele boeking al dan niet goed te keuren.
Een manuele boeking die werd goedgekeurd, maar nog niet is verwerkt in een borderel:
Bij het terug wijzigen van de manuele boeking zal de status zich terug naar niet-goedgekeurd plaatsen.
Bijkomende parameter incasso commissie polisfiche
Er is een bijkomende parameter incasso commissie voorzien op de polisfiche waar momenteel manueel het percentage incasso commissie kan ingegeven worden.
Zoeken polissen inboeken betalingen
Diverse aanpassingen aan het venster voor het zoeken naar een polis bij het inboeken van manuele betalingen:
- Versnelling van de opzoekfunctie
- Optimalisatie van het venster
- Vertalingen
23 april 2025
Time-out sessies
Verhoging van de time-out voor de sessies van de interne gebruikers.
Dit werd verhoogd met 30 minuten om het aantal gevallen om opnieuw te moeten aanmelden te beperken.
Weergave premie Vital Care
Uitklaring waarom er geen premie zichtbaar is ter hoogte van de Vital Care polissen in de backoffice module.
Testomgeving - tabblad commissie
Verbetering van een potentiële foutmelding ter hoogte van het tabblad commissie bij het exporteren van de transactielijnen naar een Excel-formaat.
Testomgeving - commissie engine
Aanpassing van de commissie engine om te werken met de parameters die aanwezig zijn op polisniveau en niet meer op het niveau van de tussenpersoon.
Er werden ook verschillende optimalisaties aangebracht aan de commissie engine om performanter te zijn.
22 april 2025
Oplossing fout claims gebruikers
Oplossing van een fout die kon optreden bij gebruikers die zijn aangesteld voor de opvolging van overlijdenspolissen.
20 april 2025
Er zijn een aantal verbeteringen aangebracht aan het raadplegen van de lijst van de polissen.
Hierbij werden de volgende acties doorgevoerd:
- Verbetering in het journaal van de premiebetalingen (uitschakeling PPW-code voor het laden van de betalingen zonder dat de lijst van de polissen actief is).
- Verschillende verbeteringen aan de indexen die gebruikt worden voor het ophalen van de polisgegevens.
18 april 2025
De meest recente release van het platform werd terug in productie geplaatst.
16 april 2025
Visuele verbeteringen
Er zijn een paar kleine visuele verbeteringen aangebracht aan het platform.
Zo hebben we nu de integratie van Font AweSome pro binnen het platform dat we in de toekomst uitgebreid gaan gebruiken.
Verhoging time-out
Verhoging van de time-out van ajax om te voorkomen dat de gebruiker een blauw blokje krijgt te zien bij het uitvoeren van langdurige acties.
Aanpassing notificaties 'WAVEDESK'
Aanpassing van de notificaties die automatisch worden verstuurd.
Dubbele bevestiging afsluiten borderellen
Er is nu een dubbele bevestiging toegevoegd aan het afsluiten van de borderellen.
Het afsluiten van de borderellen kan ook enkel nog maar gedaan worden door een gebruiker met administrator rechten.
Portaalconfiguratie
Verwijdering van de overbodige parameters die niet meer nodig zijn gezien we werken met dedicated portals nu specifiek voor Cares, Armona, ...
Bijwerking sepa vlag bij inboeking manuele betaling
Aanpassing van de PWW-code bij het inboeken van een manuele betaling.
Deze ging automatisch de sepa vlag gaan bijwerken binnen de polisfiche, wat niet de bedoeling is.
Beveiliging raadplegen voorstel commissie + generatie voorstel
Het raadplegen van het voorstel, commissie en de generatie van het voorstel zijn nu enkel toegankelijk voor gebruikers met administrator rechten binnen het platform.
Testomgeving - tabblad commissies: manuele boekingen
In het tabblad commissies in het journaal geven we nu de commissies weer die aanwezig zijn op de borderellen.
Daarnaast geven we ook transacties weer die manueel werden ingebracht en die nog niet zijn verwerkt in een commissie run.
Zolang deze niet zijn verwerkt kunnen deze worden aangepast.
Het is van hieruit mogelijk om manuele transacties toe te voegen, te wijzigen of te verwijderen.
In de lijst geven we ook een visuele indicatie van de bron van de transactie (manueel - borderel).
15 april 2025
Voorstel commissie
Uitbreiding van het commissievoorstel met het totaal kapitaal dat werd gebruikt voor de berekening van de acquisitiecommissie.
De generator van het voorstel werd aangepast om dit cijfer bij te houden en te registreren.
10 april 2025
Testomgeving - aanpassing routine voor het overplaatsen
De routine voor het overplaatsen van de commissieparameters naar het polisniveau is aangepast om te werken met het oorspronkelijke kapitaal en niet met het geïndexeerde kapitaalbedrag.
Testomgeving - aanpassingen commissieschema's tussenpersonen
Het beheer van de commissieschema's voor de tussenpersonen is herwerkt.
We voorzien nu de mogelijkheid om een schema actief / niet-actief te plaatsen, het wijzigen van een bestaand schema is nu niet meer mogelijk.
Er is wel een mogelijkheid voorzien om een schema te raadplegen waarbij er niets kan aangepast worden.
Er is een functie aanwezig om een nieuw schema aan te maken.
Hierbij zal het nieuwe schema automatisch geactiveerd worden op de 1ste datum die beschikbaar is, de 1ste van de maand na de laatste afsluiting van de borderellen. Eventuele andere schema's die aanwezig zijn voor hetzelfde product worden niet-actief geplaatst en krijgen als einddatum de startdatum van het nieuwe schema -1 dag.
Commissieschema's tussenpersonen
Oplossing van een foute werking bij het wijzigen van een commissieschema voor Patronale Life.
Bij het openen van het schema werden de correcte parameters niet weergegeven.
Oorzaak hiervan is de wijziging die we gisteren hebben doorgevoerd voor de ondersteuning van Axa France.
09 april 2025
Testversie - deel 1 aanpassing commissieparameters
Implementatie van deel 1 van de aanpassingen die nodig zijn aan de commissieparameters van de tussenpersonen voor de ondersteuning van archiefschijven.
Ondersteuning commissieparameters Axa France
Doorvoering van de nodige aanpassingen aan de commissieparameters voor de tussenpersonen om commissieparameters te kunnen opgeven voor Axa France.
Uitbreiding portaal persoonlijke link
Het portaal is uitgebreid met de weergave van de persoonlijke link van de tussenpersoon om de module van Mark op te roepen.
Het portaal zal deze link als dan niet samenstellen en weergeven in functie van de verkoopparameters die zijn opgegeven in de fiche van de tussenpersoon.
08 april 2025
Uitbreiding wachtlijsten
De wachtlijsten zijn uitgebreid om het externe nr. van de voorstellen / polissen weer te geven.
07 april 2025
Automatische versturing polissen - classificatie
Aanpassing van de classificatie van de automatische versturing van de polissen.
Hiervoor werd een nieuwe classificatie toegevoegd aan het platform zodat deze correct worden weergegeven.
De routine voor de versturing van de polissen werd aangepast om deze classificatie te gebruiken en de verstuurde mails in het verleden werden bijgewerkt om de nieuwe classificatie te hebben.
Automatische aanpassing sepa vlag
Bij het inboeken van een manuele betaling werd de sepa vlag automatisch aangepast.
Dit is niet de bedoeling en is aangepast in deze release (aanpassing code PPW).
Stopzetting medische weigering
Verbetering in de weergave van polissen in de lijst die werden stopgezet wegens een medische weigering.
Het polisnummer geven we nu correct weer in de lijst.
Het polisnummer werd niet verwijderd, maar was niet zichtbaar door de combinatie van rode tekst om een rode achtergrond.
Diverse kleinere aanpassingen aan het platform:
- Verwijdering van de snelkoppeling in het hoofdvenster om de Teamviewer client te downloaden.
- Integratie van het nieuwe support venster in het platform met een overzicht van de release notes, de mogelijkheid om de planning te raadplegen, rechtstreeks een aanvraag in te dienen en Teamviewer te downloaden.
- Wijziging van de link naar Teamviewer om de client te downloaden van ADM-Concept i.p.v. WAVEDESK.
01 april 2025
Inlezen manuele betalingen
Diverse verbeteringen in snelheid ter hoogte van het manueel inlezen van betalingen.